PENGARUH PRODUK, PROMOSI DAN HARGA TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN ULANG PRODUK POCKY DI SURABAYA BARAT

  • Eriana Nur Risqi Ananda Universitas Wijaya Putra Surabaya
  • Hendrik Rizqiawan Universitas Wijaya Putra Surabaya
Keywords: Product, Promotion, Price, Repurchase Decision

Abstract

This study aims to analyze the influence of Product, Promotion and Price on Repurchase Decision. The sample in this study is consumers who are at least 17 years old and have purchased Pocky Products in West Surabaya. The sampling technique in this study used a non-probability sampling technique in the form of purposive sampling with a total of 74 respondents. Data mining was carried out using questionnaires, responses from respondents were analyzed using the Statistical Product and Service Solutions (SPSS) program version 21. This study used multiple linear regression analysis. Hypothesis testing is performed partially (t-test) and simultaneously (F-test). The results of this study show that the Product, and Price do not have a significant effect while the Promotion partially and simultaneously has a positive and significant effect on the Repurchase Decision of Pocky Products in West Surabaya.

References

Antaranews.com (2020). https://www.antaranews.com/berita/1784385/pocky-jadi- merek-biskuit-berlapis-cokelat-terlaris-di-dunia-#mobile-src (dikutip per tanggal 30 juli 2023)
Ardiansyah, M., & Rokhmi, S. (2017). Pengaruh Harga, Kualitas Produk, dan Brand Image terhadap Keputusan Pembelian AMDK CLEO. Jurnal Ilmu dan Riset Manajemen (JIRM), 6(6).
Azreia, Z. (2020). Pocky raih Guinness World Records untuk penjualan tertinggi di dunia pada 2020. https://www.alinea.id/gaya-hidup/pocky-raih-guinness-world-records-untuk-penjualan-tertinggi-b1ZXe9yVf#:~:text=Pocky%20raih%20Guinness%20World%20Records%20untuk%20penjualan%20tertinggi%20di%20dunia%20pada%202020 (dikutip per tanggal 30 juli 2023)
Dwijantoro, R., Dwi, B., & Syarief, N. (2022). Pengaruh Harga, Kualitas Produk, Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Marketplace Shopee. Jurnal Riset Manajemen Dan Bisnis, 16(2), 63. https://doi.org/10.21460/jrmb.2021.162.392
Garib, W. Bin, Joyce, S. L. H. V. L., & Mananeke, L. (2019). Pengaruh Bauran Promosi, Persepsi Harga Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelia Sepeda Motor Yamaha Pada Pt. Hasjrat Abadi Sentral Yamaha Malalayang. Jurnal EMBA: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 7(1), 901–910.
Indrasari, M. (2019). Pemasaran dan Kepuasan Pelanggan. Cetakan Pertama. Surabaya: Unitomo Press.
Islamia, N., & Purnomo, H. (2022). Pengaruh Kualitas Produk, Harga, Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Ulang Seblak Duar Bangkalan. Jurnal Kajian Ilmu Manajemen (JKIM), 2(3), 332–341. https://doi.org/10.21107/jkim.v2i3.15947
Kanter, G. E., Lapian, J. S. L. H., Soepeno, S., Manajemen, J., Ekonomi, F., & Ratulangi, U. S. (2022). Pengaruh Bauran Pemasaran Terhadap Keputusan Pembelian Minuman Coffee Latte Era Pandemi Covid-19 Di Rangow Coffee Kecamatan Langowan Barat. Jurnal EMBA: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 10(1), 1555–1565.
Kotler, P., & Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing (17th ed.). United Kingdom: Pearson Education Limited
Kotler, Philip and Kevin Lane Keller, (2016). Marketing Manajemen, 15th Edition, Pearson Education, Inc
Laksana, Fajar. 2019. Manajemen Pemasaran. Depok : Khalifah Mediatama
Maiza, F, Sutardjo, A & Hadya, R. (2022). Pengaruh Kualitas Dan Harga Produk Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada Toko Nazurah Hijab Di Kubang Tungkek Kabupaten Lima Puluh Kota Jurnal Matua, Vol. 4, No. 2, Juni 2022, Hal: 375-386.
Manumpil, A., Mananeke, L., & Samadi, R. L. (2021). Pengaruh Strategi Bauran Pemasaran Terhadap Minat Beli Ulang Produk Geprek Bensu Manado. Jurnal EMBA, 9(3), 1808–1818.
Marpaung, F. K., Simarmata, M. W. A., Sofira, A., & Aloyna, S. (2021). Pengaruh harga, promosi, dan kualitas produk terhadap keputusan pembelian konsumen indomie pada PT. Alamjaya Wirasentosa Kabanjahe. Jurnal Manajemen, 1(1), 49-64.
Pane, E. R., & Madiawati, P. N. (2023). Pengaruh Kualitas Produk Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Produk Gvfi Di Kota Bandung. 10(1), 256– 261.
Pradianto, F, F. & Rizqiawan, H. (2023) Pengaruh Produk, Harga dan Lokasi terhadap Keputusan Pembelian Mie Rate "Raja Tega" Balongpanggang Gresik. JEBS (Jurnal Ekonomi, Bisnis, dan Sosial), 1(1) April 2023
Rizal, S., Nawangsih, & Irwanto, J. (2019). Analisis Kualitas Produk dan Harga terhadap Keputusan Pembelian Produk Keripik Pisang Burno Sari Lumajang. Journal of Organization and Business Management, 2(1), 81– 84.
Yudiana, I. M., & Indiani, N. L. P. (2022). Peran Harga, Promosi, dan Kualitas Produk Dalam Mendorong Keputusan Pembelian Kembali di Bale Ayu Denpasar. WACANA EKONOMI (Jurnal Ekonomi, Bisnis Dan Akuntansi), 21(1), 55–63. https://doi.org/10.22225/we.21.1.2022.55-63
Published
2023-11-13